Handelsbetingelser:
Generel information og kontaktoplysninger
Firmanavn: Shrimpholm
Grundlægger og kontaktperson: Bjarke Holm Møller
Adresse: Odinsvej 63, 7000 Fredericia
Telefonnummer.: +45 40 21 94 07
E-mail: shrimpholm@gmail.com
CVR-nummer: 43887041
EORI number: for international import/export: DK43887041
Handelsbetingelser for ShrimpHolm
1. Produkter og Priser:
1.1 Alle produkter i vores webshop er beskrevet så præcist som muligt, herunder billeder, specifikationer og priser. Dog kan der forekomme fejl eller ændringer, og vi forbeholder os retten til at ændre priser eller annullere ordrer, hvis der opstår fejl i prissætning eller produktbeskrivelse. Du vil naturligvis blive orienteret herom før ordren fuldføres, hvis dette skulle opstå.
2. Betaling
2.1 Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms. Du modtager det samlede prisoverblik inklusiv leveringsomkostninger inden du placerer din ordre.
2.2 ShrimpHolm tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.
2.3 Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
2.4 ShrimpHolm benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker. Hertil bruges en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol.
2.5 Hvis du besøger os fysisk på vores adresse, Odinsvej 63, tager vi kun imod Mobilepay og kontanter på nuværende tidspunkt. Du kan dog foretage købet online på hjemmesiden og derefter hente produkterne hos os.
3. Bestilling:
3.1 Når du foretager en bestilling, bekræfter vi modtagelsen ved at sende dig en ordrebekræftelse via e-mail. Dette er ikke en bindende kontrakt, men blot en bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling.
3.2 Vi forbeholder os retten til at nægte ordrer eller ændre dem, hvis varerne er udsolgt, der er fejl i prissætning, eller der er andre forhold, der gør det nødvendigt.
4. Levering:
4.1 Vi sender pakker med GLS og Postnord. Pakker overdrages som udgangspunkt til GLS eller Postnord senest 7 dage efter du modtager ordrebekræftelsen. Vores leveringspris er som udgangspunkt 50 kr. Leveringsprisen kan dog være højere, hvis der er tale om meget tunge genstande eller f.eks. levering af levende rejer, da disse kræver særlig indpakning. Leveringspris vil fremgå inden du gennemførrer din bestilling på webshoppen, så du har overblik over den samlede pris inden ordren placeres. Vi forbeholder os retten til at ændre leveringspriser eller annullere ordrer, hvis der opstår fejl i prissætning eller produktbeskrivelse. Du vil naturligvis blive orienteret herom før ordren fuldføres, hvis dette skulle opstå.
4.2 Vi giver dig besked når vi har overleveret din pakke til GLS eller Postnord. Derefter vil du løbende blive orienteret om pakkens forløb og afhentelsestidspunkt af den pågældende transportør. Det kan også forekomme at du modtager en besked fra os, hvis pakken nærmer sig sidste mulighed for afhentning eller hvis pakken indenholder levende dyr, hvor hurtig afhentning er vigtig.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.
Alle varer leveres med GLS og PostNord.
Leveringstiden er typisk indenfor 5 hverdage efter du har modtaget besked fra den pågældende transportør.
4.3 Særligt om levering af levende rejer: Der tillægges et fragtgebyr på 50 kr. for fragt af levende rejer. Prisen dækker bl.a. over evt. heatpack og termokasse for at beskytte rejerne ved fragt.
5. Returnering og fortrydelsesret:
5.1 Du har ret til at returnere varer inden for 14 dage efter modtagelsen. Varerne skal returneres i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre.
5.2 Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du kontakte vores os for at få yderligere instruktioner. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget. Derudover hæfter du selv, hvis der opstår en skade under transporten i forbindelse med returnering. Rettighederne er delvist baseret på Forbrugeraftaleloven.
5.3 Når vi har modtaget og behandlet din returnering, refunderer vi det beløb, du har betalt for varerne, eksklusive eventuelle leveringsomkostninger, der ikke er refunderbare.
5.4 Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Meddelelsen skal gives pr. mail på shrimpholm@gmail.com hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan finde en blanket til brug for din fortrydelsesret her:
Word-fil. Her skal du lave en kopi af dokumentet for at kunne skrive i det.
5.5 Det er op til Shrimpholm at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
5.6 Bemærk at følgende varer ikke kan returneres:
- Levende rejer
Særligt om returnering og garanti af rejer: Levende rejer er ikke genstand for returnering. Læs i stedet “særlige handelsbetingelser ved levende rejer” nederst på siden.
5.7 Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Har man f.eks. fyldt et akvarie med vand betragtes det som at være taget i brug.
6. Reklamationsret:
6.1 I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til ShrimpHolm i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.
ShrimpHolm dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til vores lager:
ShrimpHolm
Adresse: Odinsvej 63,
7000 Fredericia
6.2 Vi yder 2 års reklamationsret på alle vores produkter, medmindre andet er angivet. Bemærk at der f.eks. ikke er reklamation på levende rejer. Se mere nederst på siden i afsnittet “særlige handelsbetingelser ved levende rejer”.
6.3 Garantien dækker fabrikationsfejl og mangler, men dækker ikke almindelig slitage, forkert brug eller uautoriserede reparationer.
7. Fortrydelsesret:
7.1 Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne. For at udøve fortrydelsesretten, bedes du kontakte vores os.
Bemærk at levende rejer ikke er genstand for fortrydelsesretten.
8. Ansvarsfraskrivelse:
8.1 ShrimpHolm fraskriver sig ethvert ansvar for direkte eller indirekte tab eller skader, der måtte opstå som følge af brug af vores produkter eller tjenester.
9. Ændringer i Handelsbetingelser:
9.1 ShrimpHolm forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Eventuelle ændringer vil blive offentliggjort på vores webshop.
10. Privatlivspolitik
10.1 Tryk her for at læse vores privatlivspolitik
https://shrimpholm.dk/privatlivspolitik/
11. Klagemuligheder
Du kan sende en mail til shrimpholm@gmail.com eller ringe på 40219407, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.
Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores shrimpholm@gmail.com
12. Spørgsmål
12.1 Har du spørgsmål til køb/levering/reklamation/returnering så læs denne side eller kontakt os på:
E-mail: shrimpholm@gmail.com
Tlf: 40219407
13. Særlige handelsbetingelser ved levende rejer
13.1 Særligt om reklamationsret ved levende rejer: for levende rejer gælder der ingen fortrydelsesret.
13.2 Særligt om returnering af levende rejer: for levende rejer gælder der ingen mulighed for returnering.
13.3 Særligt om garanti af levende rejer: for levende rejer gælder der ingen garanti, når deres emballage er brudt.
13.4 Særligt om levering af levende rejer: Der tillægges et fragtgebyr på 50 kr. for fragt af levende rejer. Prisen dækker bl.a. over evt. heatpack og termokasse for at beskytte rejerne ved fragt.
13.5 Vær opmærksom på at håndtere levende rejer og deres indpakning forsigtigt. Hent dem også gerne hurtigst muligt, så de bruger mindst mulig tid i transport og opbevaring. Det er trods alt levende dyr.
13.6 I tilfælde af problemer/dødsfald med levende rejer kontakt Shrimpholm på ovenstående kommunikationskanaler. Send billeder af de døde rejer i original ubrudt emballage. I tilfælde af døde rejer i original ubrudt emballage kontakt os samme dag som du har modtaget rejerne.
Hvis du har hentet rejerne indenfor 24 timer fra din pakke var klar til afhentning kan du refunderes for de rejer som er døde, hvis de fortsat er i den originale ubrudte emballage. Du følger følgende fremgangsmåde:
Kontakt Shrimpholm og send billeder af de døde rejer i original ubrudt emballage.